مشهد-خیابان فدک مقابل فدک 6 گالری دکوریته-37631456-051

4 نکته اصلی یک خرید هوشمندانه دردستگیره کابینت

بهترین مدل دستگیره برای کابینت کدام است؟برای کابینت از چه دستگیره ای استفاده کنیم تا زیبایی آن دو چندان شود؟برای کابینت دستگیره بلند مناسب تر است یا کوتاه ؟ و ... .

این ها بخشی از سوالاتی است که در هنگام خرید دستگیره برای شما به وجود می آید

قبل از شروع مطالعه بهتراست بدانید که انتخاب دستگیره تاحد زیادی با سلیقه شما مرتبط است و گاها میتوان با تلفیق دو عنصر بی ارتباط یک اثرهنری ویژه خلق کرد.اما اصولی نیز وجود دارد که به شما در این مسیر کمک میکندتا با صرف زمان کمتری به انتخاب درست برسید .توجه به شکل و نحوه اتصال دستگیره اولین گام برای انتخاب است چرا که شما را در یک کتگوری (دسته بندی) خاص از محصولات قرار میدهد تا محدوده انتخاب کوچک تر و انتخاب نهایی ساده تر شود. کابینت به طوری اصلی ترین عضو آشپزخانه و حتی یکی از اصلی ترین اعضای خانه است و در زیبا سازی آشپزخانه و منزل تاثیر شایانی نیز دارد، همینطور

انتخاب دستگیره در جهت کامل شدن این چرخه زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکهدستگیره کابینت می‌بایست علاوه بر زیبایی، کاربردی هم باشند وهمچنین از جنس، کیفیت و قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند. اگرشما برای خرید دستگیره کابینت دچار ابهام شده‌اید و هنوز گزینه مناسب خود را برای کابینت آشپزخانه انتخاب نکرده‌اید نگران نباشید؛ با دکوریته در این مقاله همراه باشید تا این ابهامات برای شما برطرف شود.

01.jpg 3 1

1-آشنایی با انواع دستگیره کابینت، از دستگیره کابینت کلاسیک تا مدرن از لاکچری تا ساده

همانطور که در ابتدا مطلب نیز ذکر شد انتخاب دستگیرهکابینت امریست کاملا سلیقه‌ای و قاعده و قانون کلی برای آن وجود ندارد. با این حال چندین ترفند وجود دارد که توسط کارشناسان یراق و دکوراسیون داخلی بر اساس زیبایی شناسی  تایید شده اند و ظاهر زیباتری به کابینت های شما می بخشند. دستگیره‌های کابینت از تنوع بالایی برخوردارند که بسته به جایگاه و سبک دکور مورد مصرف ان ها نیز متفاوت است. دستگیره کابینت مدرن یا استیل ، دستگیره کابینت کلاسیک یا ممبران ، دستگیره های کابینت لوکس یا همان لاکچری، دستگیره کابینت شاخه ای وپروفیل های آلومینیومی ، دستگیره تاپ ساید  و بخشی از مدل های گوناگون دستگیره هستند که به لحاظ ساختار و شیوه استفاده با یک دیگر تفاوت دارند و شما میتوانید در مقاله ای مجزا از دکوریته دات آی آر (decoriteh.ir ) در مورد آن ها نیز به تفصیل مطالعه کنید.

دستگیره های کابینت دوپیچ ، دستگیره های بلند دوپیچ دستگیره های تک پیچ ، این ها انواع دستگیره کابینت است که بر اساس نقطه اتصال آن ها دسته بندی میشود و به طور کلی دستگیره های دوپیچ از مزیتی بهتر نسبت به تک پیچ ها برخوردارند چرا که دو نقطه اتصال را با بدنه کابینت ایجاد کرده و مقاومت ایستایی بسیار بهتری ایجاد میکند اما در نقطه مقابل دستگیره های تک پیچ به علت کوچک تر بودن و در برخی موارد طراحی خاص تر ، زیبایی متفاوتی دارند .با این که انتخاب دستگیره کابینت یک امر سلیقه ایست و در نهایت بر اساس سلیقه شما تهیه میشود اما درنظر داشته باشید که دستگیره کابینتی که انتخاب میکنید از کارایی لازم برخوردار بوده و با دکوراسیون شما همخوانی یا هارمونی داشته باشد. حال برای شناخت و تفکیک مدل های دستگیره کابینت از یک دیگر میتوانید از مشخصه های اولیه استفاده کنید:

دستگیره کلاسیک : مدل این دستگیره ها همانگونه که از اسمشان مشخص است از طرح و نقش های زیادی برخوردارند که با برجستگی و یا فرورفتگی ایجاد میشوند (سبک منبت کاری و گچ بری های سنتی ایرانی و مناسب دکوراسیون های اغلب چوب و با طراحی های کلاسیک مناسب است .

دستگیره کابینت فانتزی : غالبابرای دکوراسیون های میمینال و دم دستی استفاده میشود مانند ویلا و یا مطبخ پشتی وهمچنین اتا ق کودک ، که طرح هایی شوخ با رنگ های پاستیلی دارند .

دستگیره کابینت مدرن : این محصولات به طور کلی از ظاهری ساده و یک دست برخوردار است که در عین سادگی البته طراحی منحصر به فردی نیز دارد و برای دکوراسیون های مدرن که و مینیمال پست مدرن مورد استفاده بسیار دارد .

دستگیره نئو کلاسیک : طرحی مابین مدرن و کلاسیک دارد . در واقع طرح مدرنی است که از طرح های کلاسیک الهام گرفته شده است . این مدل از دستگیره ها را می توان درکارهای مدرن و کلاسیک اجرا و نصب نمود .

 

03.jpg 2

  2-نحوه اتصال و فاصله بین دو پیچ

دستگیره کابینت از نظر شکل ظاهری و میزان اتصال به بدنه تفاوت های زیادی بایک دیگر دارند و تصور این که هر محصول روی دکوراسیون شما چه جلوه ای دارد تا حدودی سخت و گاها غیرممکن میشود بهترین راه کار این است که یکی از درب های کابینت را همراه خود داشته باشید تا با قرار دادن چند نمونه تصور دقیق تری از نتیجه نهایی داشته باشید. تعادل ، توازن و نحوه قرار گرفتن دستگیره روی کابینت از مهم‌ترین اصول در تعیین میزان تناسب دستگیره کابینت محسوب می‌شوند. به عنوان مثال کشو های بزرگ به یک دستگیره دو پیچ یا دو دستگیره تک پیچ نیاز دارد. درکل بر اساس قوائد زیبایی شناسی دستگیره کابینت دوپیچی که نصب میکنید بهتر است حدود 30درصد یا یک سوم طول و یا عرض درب یا به خود اختصاص دهد. روی درب های کابینت دستگیره را عمودی و روی کشو ها افقی نصب کنید این یکی از اصول رعایت شده ساده است .لازم به ذکر است که نحوه اتصال همیشه اینگونه نخواهد بود و گاهی بسته به نوع سبک کابینت و یا سلیقه مصرف کننده  این اصول تغییر میکند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت شیوه بستن دستگیره کابینت ارتباط مستقیمی با ایجاد احساس خوشایند و راحتی در زمان کار کردن و سلیقه افراد دارد .

 

04.jpg 1 1

  3- قیمتدستگیره مهم تر است یا کیفیت آن؟

یکی از اصلی ترین دوراهی ها در انتخاب دستگیره کابینت وبیش از 90 درصد خرید ها همین سوال است که قیمت را اولویت قرار دهیم و یا کیفیت را ؟باتوجه به این که خرید دستگیره در واپسین لحظات اتفاق می‌افتد و هنگام خریددستگیره کابینت شما هزینه های بسیار سنگینی را پشت سرگذاشتید و احتمالا بخشی از افراد دچار کاهش و یا اتمام بودجه میشوند واز این رو سعی میکنند که کمترین هزینه ممکن را برای این خرید درنظر بگیرند که این امر کاملا اشتباه است چرا که شما اگر بر سر این دوراهی قیمت را اولویت قرار دهید هزینه تمام شده را باید چندین مرحله تکرار کنید چون کیفیت دیگر معنایی ندارد و این محصول برخلاف آن چیزی که فکر میکنید بیشترین ارتباط را با دستان شما در طول روز دارد و این میزان از مصرف اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد شما را مجبور میکند که بارها و بارها این هزینه را تکرار کنید، درصورتی که اگر کیفیت را انتخاب کرده بودید از هزینه های مجدد ایجاد شده رها میشدید و حس بهتری نسبت به آشپزخانه و کابینت همراه شما بود ؛ اما این تفاوت کیفیت و قیمت از کجا حاصل میشود دستگیره کابینت غالبا با متریال های فلزی ساخته میشود که در این زمینه متریال همچون سرب و زاماک کیفیتی بسیار بالا دارند اما به شرطی که تراکم لازم را دارا باشند این محصولات در رده قیمتی بالایی قرار میگیرند اما پس از آن ها ما میتوانید با انتخاب کیفیت و همینطور درنظرگرفتن تقریبی قیمت جنس آلومینیوم را انتخاب کنید که از کیفیت بسیار بالا و بهای تمام شده بسیار پایین تر نسبت به سرب و زاماک برخوردار است که البته موضوع تراکم یا تخلخل نیز قابل تامل بوده که این مثال را پر رنگ تر میکند که " هیچ ارزانی بیحکمت نباشد" این نکته را فراموش نکنید که دستگیره یکی از جذاب ترین قسمت هایی است کهنمای کابینت شما را کامل می کند و با نصب دستگیره های معمولی زیبایی کابینت شما ازبین می رود . دستگیره چشم کابینت است .

 

05.jpg

 4- دستگیرهکابینت چه رنگی بخرم؟

دستگیره ها بسته به سبک و مدلی که د ارند از رنگ بندی های متنوعی برخوردار هستند دستگیره های کلاسیک معمولا دارای  4الی5  رنگ اعم از طلائی ، شکلاتی ، زیتونی و رنگ های ترکیبی مثل سفیدطلائی ، مشکی طلائی و.... هستند و دستگیره های مدرن قالبا از رنگ های خنثی مثل سیلور یا استیل و طلائی تشکیل اما رنگ های شکلاتی و زیتونی نیز در آن ها دیده میشود .و رنگ های کاملا خنثی مثل مشکی درحال حاضر از رنگ های پرطرفدار است که در هر دو سبک مدرن و کلاسیک وجود دارد .  باز هم بر اساس اصول زیبایی شناسی میتوان گفت برای انتخاب رنگ دستگیره میتوانید از قانون تضاد (دستگیره مشکی برای دکوراسیون سفید) و یا قانون هامونی (دستگیره شکلاتی یا طلائی با کابینت طرح چوب ) پیروی کنید .

 

06.jpg 1

راه های ارتباطی

 email:info@decoriteh.ir

فروشگاه 051-37631456 

مدیریت فروشگاه 09352224022 

انفورماتیک 09361800636  

بیش از دو دهه تجربه موفق

 مجموعه دکوریته با بیشتر از دو دهه تجربه موفق در زمینه محصولات و یراق آلات خانه و آشپزخانه و ارائه محصولات روز بازار همواره در تلاش بوده ایم تا در زیبا سازی فضای زندگی شما عزیزان با شما سهیم و همفکر باشیم.

decoriteh company co. 2010 all rights reserved

Design and development: dr.mba

سبدخرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

اینستاگرام YouTube تلگرام
فروشگاه
علاقه مندی
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری
Call Now Button