بلاگ

آشنایی با انواع قفل های ضد سرقت+کاربرد

Untitled 2.jpg

یکی از ارکان اصلی درب های امنیتی و ضد سرقت قفل آن می‌باشد که کیفیت بسیار حائز اهمیت است نصب قفلی بی‌کیفیت بر روی این نوع درب ها ، امنیت درب را به چالش می‌کشد و درب ضد سرقت را به دربی معمولی با با ظاهری زیبا بدل خواهد کرد ، شما اگر بهترین نوع درب ضد سرقت را نیز داشته باشید اگر در آن از قفل باکیفیتی استفاده نکنید باز هم امنیت درب را مختل نموده و هیچ جنبه ایمنی برای جلوگیری از ورود سارقین ، فراهم نکرده اید.

به طور کلی درب های ضد سرقت با دو قفل تجهیز میشوند . قفل بالایی که قفل شب‌ بند نامیده می‌شود و قفل پایینی که قفل اصلی درب است . برای تامین کامل امنیت پیشنهاد میشود که هر دو قفل را از متریال درجه یک تهیه کنید.

این قفل به گونه ای عمل میکنند که با چرخاندن کلید در سیلندر 8 زبانه ( اعم از ثابت و متحرک ) به صورت همزمان از دو جهت عمودی و افقی درب را به کم نگهدارنده (چهارچوب درب ) چفت و قفل میکند که پس از این فرایند ورود به این درب بدون کلید امریست غیر ممکن.

انواع قفل درب ضد سرقت

قفل های درب ضد سرقت از تنوع بالایی برخوردارند که هر کدام از آن ها قابلیت هایی متنوع دارند و همینطور مزیت های مختلفی را به شما ارائه می دهند . همانطور که پیشتر اشاره شد برای برای بالا بردن امنیت ساختمان باید سعی کنید که بهترین قفل ها را برای درب های ضد سرقت خود انتخاب کنید . نکته ای بسیار مهم و البته جذاب در خصوص درب های ضد سرقت وجود دارد و آن امکان نصب دستگیره های هوشمند بر روی این درب ها می‌باشد و همین امر  موجب شده که امروزه دستگیره های هوشمند بسیار زیادی برای درب های ضد سرقت تولید شود . اما با این وجد هنوز هم قفل های مکانیکی جایگاه خاص خود را دارند.

قفل های درب ضد سرقت ترک و ایرانی

یکی از محصولات در زمینه قفل درب ضد سرقت که بسیار پیشرفته بوده و از کیفیت بسیار بالائی برخوردار است و در اکثر درب های ضد سرقت ترک به کار میرود برند کاله می‌باشد ، سطح امنیتی این قفل بسیار بالا است و به همین علت نیز گزینه بسیار خوبی برای خرید به شمار می آید . اگر شما هم قصد خرید قفل درب ضد سرقت خارجی همچون کاله را دارید حتما به اصل بودن محصول توجه کنید امروزه تمامی محصولاتی که در  سطح دنیا عرضه میشوند برای اطمینان خاطر از اصل بودن کالا دارای کد لایسنس هستند و از این طریق میتوانید از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

لازم به ذکر است که طی سال های اخیر برند های قفل ایرانی نیز با پیشرفت بسیار چشم گیری همراه بوده اند و در بسیاری از برند ها میتوانید کیفیتی بسیار بالا را با هزینه ای کمتر نسبت به برند های خارجی تجربه کنید .

قفل مرکزی درب ضد سرقت

از دیگر قفل های درب ضد سرقت میتوان به قفل مرکزی اشاره کرد؛ این محصول به جای 6 زبانه به 12 زبانه مجهز بوده و به همین دلیل در برابر باز شدن غیر اصولی و بدون کلید مقاومت بسیار بالایی دارد به طوری میتوان گفت بدون کلید عبور کرد از این دژ غیر ممکن است از این رو میتوانید برای ورودی اصلی آپارتمان و یا مراکز اداری از آن استفاده کنید و با خیالی آسوده شب را سپری نمایید.

مرکزی ضد سرقت.jpg

قفل درب ضد سرقت گاوصندوقی

دسته بقعدی قفل های ضد سرقت قفل های گاوصندوقی هستند که نیاز به توپی و سیلندر نداشته و کلید را مستقیم در خود قفل وارد می‌کنید که علت اصلی نام گذاری آن نیز همین است چرا که شکل و فرمت کلید دقیقا مانند کلید گاو صندوق بوده و به علت حذف سیلندر در این نوع قفل حفاظت ضربه به شدت بالا رفته است.

.jpg

قفل های چنگکی

در گروه بعدی به قفل های چنگکی عضوی دیگر از دسته قفل های ضد سرقت میرسیم این سبک از قفل توانایی آن را دارد که مستقیما جایگزین قفل اصلی شود ؛ زبانه این قفل دارای زاویه و مانند چنگک بوده که پس از رها سازی به صورت زاویه دار به چارچوب در نفوذ میکند و امکان باز شدن غیر اصولی با ابزاری هم چون کارت های بانکی را از بین میبرد و از طرفی مانند قفل های گاو صندوقی از داشتن سیلند و توپی بی نیاز هستند.

چنگکی.jpg

قفل پستچی

محصولی که اخیرا مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است قفل پستچی است که مزایای زیادی را برای امنیت ساختمان به همراه دارد.قطعا در برخی منازل زنجیر های شب بند را روی درب های آپارتمانی مشاهده نموده اید؛رسالت این زنجیر ها بر این بود که درب ورودی به صورتی بی خطر و حدودا 15 سانتی متر باز شود تا بسته یا وسیله ای را تحویل بگیرید اما کاملا باز نشود اما هیچ اطمینانی به این زنجیر ها نبود چرا که با ضربه ای محکم زنجیر از مدار خارج شده و درب باز میشد.

قفل پستچی نمونه مقاوم شده ی همان زنجیر های شب بند است که امروزه روی قفل های ضد سرقت قرار میگیرد و به صورت مستقیم داخل چهارچوب درب وصل میشود و از ورود افراد به صورت غیرمجاز جلوگیری کامل به عمل می‌آورد.

پستچی.jpg

قفل های الکترونیکی و هوشمند

قفل درب ضد سرقت هوشمند و دیجیتال یک قفل جدید و بسیار پیشرفته است که از سطح امنیتی بالایی برخوردار است و به همین علت نیز می تواند یک گزینه ایده آل برای درب های ضد سرقت باشد. اگر با این قفل ها آشنایی داشته باشید حتما می دانید که امکان باز کردن آنها بدون داشتن کلید اصلی به هیچ وجه امکان پذیر نیست. یکی از مزایای مهم این قفل درب ضد سرقت این است که به شما اجازه می دهد تا از راه دور درب را باز کنید که این کار از طریق گوشی هوشمند شما انجام می شود. علاوه بر این شما می توانید با اضافه کردن قابلیت های حسگر اثر انگشت سطح امنیت این قفل های درب ضد سرقت را بهبود دهید. این قفل ها قابلیت های هوشمند زیادی دارند که استفاده کردن از آنها می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

هوشمند.jpg

قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان

ورودی یک ساختمان معمولاً پر رفت و آمدترین محل در یک ساختمان محسوب می‌شود. این یعنی قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان باید بسیار قوی باشد با استفاده زیاد افراد خراب و فرسوده نشود و یا از کار نیفتد. پس باید علاوه بر مستحکم بودن آن در برابر ورود سارق، به دوام و عمر بالای قفل دقت ویژه‌ای کنید. این‌گونه نگران خراب شدن زودهنگام آن نخواهید بود. لازم به ذکر است که هر چه کیفیت و متریال این کالا بالاتر و بهتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

قفل ضد سرقت درب چوبی

در اکثر مواقع جنس درب منازل یا شرکت ما چوبی است. اگر بخواهید یک درب ضد سرقت را سفارش‌سازی کنید و یا به فکر افزایش امنیت بیشتر محصول معمولی و ساده خود باشید، می‌توانید از قفل ضد سرقت درب چوبی استفاده نمایید. شما می‌توانید روی محصول چوبیِ خود هر کدام از انواع قفل را نصب نمایید و امنیت محل خود را بیشتر کنید. به این نکته توجه نمایید که اگر درب فعلی شما معمولی و ساده است و نمی‌خواهید بودجه زیادی را برای تعویض آن انجام دهید، می‌توانید با خرید درب ضد سرقت ارزان و این قفل مخصوص، ایمنی محل خود را بسیار بالاتر برید.

قفل ضد سرقت درب آهنی

معمولاً درب حیاط و محیط بیرونی یک ساختمان آهنی می‌باشد. اما قفل ضد سرقت درب آهنی باید چگونه باشد؟ نصب این نوع قفل روی درب یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از ورود سارق و حفاظت از ساختمان است. از قفل‌های مکانیکی و برقی در این محصول استفاده می‌شود که شما می‌توانید هر کدام از این قفل‌ها را به محصول خود متصل نمایید و از آن بهره برید.

قفل ضد سرقت درب منزل

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که درب ضد سرقت خانۀ را ایمن می‌کند و باعث بالاتر رفتن امنیت آن می‌شود، قفل ضد سرقت درب منزل است. شما برای انتخاب قفل برای منزل خود می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. انواع هوشمند ( رمز دار، اثر انگشتی، تشخیص چهره و… ) پستچی، گاو صندوقی، مرکزی و چنگکی را می‌توان روی درب ضد سرقت منزل کار گذاشت و بیشترین بازدهی را نیز از آنها داشت.

معرفی بهترین قفل ضد سرقت منزل

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که کدام قفل امنیت بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می‌آورد. اگر بخواهیم به معرفی بهترین قفل ضد سرقت منزل بپردازیم، باید بگوییم که قفل هوشمند بهترین مدل است و بسیار قوی عمل می‌کند. این محصول باعث امنیت بالای محیط داخلی خانۀ شما خواهد شد. با این نوع، دیگر لازم نیست که کلید مکانیکی را نیز با خود حمل کنید چون می‌توانید با اثر انگشت، رمز و… وارد منزل خودتان شوید. این مدل به گوشی شما نیز متصل خواهد شد و این‌گونه قادر خواهید بود که ترددهای ساختمان را با گوشی مشاهده کنید.

.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “آشنایی با انواع قفل های ضد سرقت+کاربرد

  1. حمیدرضا وحیدی گفت:

    بسیار مطالب ارزشمندی راارائه داده اید .با تشکر

  2. محمد علی آبادی گفت:

    با تشکر از شما بابت ارائه مطالب کاربردی و مفیدی که این مقاله گذاشتید

    1. محمدرضا ابراهیمی گفت:

      خوش حالیم که مورد قبول شما عزیزان قرار گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *