بلاگ

آشنایی با مدل های سیلندر(مغزی)قفل درب

01.jpg

قفل های آپارتمانی یکی از اجزای اصلی امنیت در منازل است ، امنیت منزل خصوصا در آپارتمان به درب ورودی منتهی میشود که به طور کلی شامل چند جز اصلی میباشد :

1.درب ورودی
2.قفل درب
3.سیلندر یا توپی درب
که به گزینه های 1 و 2 پیشتر به تفصیل پرداخته ایم و میتوانید مطالعه بفرمایید

امروز قصد داریم با یکی از اصلی ترین اعضای امنیت ساختمان یعنی سیلندر قفل شما را آشنا کنیم
این قطعه بر خلاف جثه کوچکی که دارد یکی از اصلی ترین شاخصه ها برای تامین امنیت و کنترل عبور و مرور به شمار میرود
که عملکرد قفل نیز بستگی به این قطعه دارد ؛ با توجه به اهمیت بالای این محصول و توصیف اجمالی آن حال -می توان سیلندر را در یک جمله معرفی کرد:

سیلندر قطعه ای استوانه ای شکل است که به قفل الحاق شده و باز و بست قفل درب به واسطه کلید توسط این قطعه میسر میشود که کیفیت این محصول به چند آیتم بستگی دارد.

1.جنس بدنه
2.متریال قطعات داخلی
3.شکل کلید

جنس بدنه

در ابتدا که این محصول تولید می شد از متریالی همچون لوله نورد شده آهنی استفاده میشد که بعد از آزمون و خطا نتیجه گیری نهایی این بود که به دلیل واکنش متریال آهن به دما و همینطور رطوبت ، عملکرد سیلندر مختل شده و از کارایی ساقط میشود به همین دلیل از متریالی مستحکم تر در برابر این شرایط استفاده شد که فولاد نورد شده بود و پروسه تولید آن هم سخت تر بوده و همچنین زمانی بیشتری را میطلبید اما محصول نهایی بسیار با کیفیت و مستحکم بود ؛ رفته رفته و با اطلاعات به دست آمده تولید کنندگان اصلی این محصول برای ایجاد وجه تمایز بین محصول خود با دیگر رقیبان از متریالی جدید و به ظاهر مقاوم تر با نام سرب استفاده کردند که از استقبال خوبی نیز برخوردار بود اما قیمت تمام شده بالاتری داشت و مقاومت چندانی در برابر حرارت و یخ زدگی نداشت ؛ و پس از آن از متریال برنج رونمایی شد که پس از آلیاژ و ترکیب مقاومت فوق العاده ای در برابر ضربه و همینطور فشار دما نشان داد.

قطعات داخلی

قطعات داخلی یک سیلندر اعم از ساچمه ، فنر و همینطور مغزی اصلی که فقط مغزی اصلی از برنج ساخته شده و فنر و ساچمه با همان متریال فلزی در کنار هم با پوشش یک پارچه یک قطعه برنجی یک سیلندر خوب را تشکیل میدهد.

3.شکل کلید

شکل کلید دقیقا سطح امنیت سیلندر را آشکار می سازد و به طور کلی از این چند شکل پیروی میکند.

سیلندرهای قفل کامپیوتری

نمونه مدرن تر و پیشرفته تری از سیلندر درب ضد سرقت معمولی است که با ساختار جدید و پیچیده خود، امنیت بیشتری را برای ساکنین ساختمان برقرار خواهد کرد. این نوع سیلندر در ساختار ساچمه بندی شده خود داری حفره های ریز و درشتی است و به صورت 2 طرفه طراحی شده اند. خصوصیت دو طرفه بودن سیلندرهای کامپیوتری باعث می شود که به هنگام چرخاندن کلید در جهت مشخص، هیچ تاثیری بر روی باز و بسته شدن آن نداشته باشد . این مدل از سیلندرهای قفل کامپیوتری برای درب ضد سرقت را میتوان به صورت سیلندرهای 10 ساچمه و یا 6 ساچمه از بازار یراق آلات ساختمانی تهیه کرد و همچنین نوع دیگری از آن را نیز میتوان رمز نگاری نمود.

کامپیوتری.jpg

سیلندر های قفل دوشیار

سیلندر درب ضد سرقت از نوع قفل دوشیار در ساختار خود از دو لبه و برخوردار می باشد و جنس آلیاژ فلزاتی که برای ساخت آن استفاده شده معمولا از نوع برنج است. همچنین این نوع سیلندر از نظر رمز و ابعاد و اندازه ساچمه  نسبت به دیگر سیلندرهای موجود در بازار متمایز است . ساچمه های بکار رفته بر روی این سیلندر بسیار ریز بوده و قفل درب ضد سرقت را در بالاترین حالت ممکن از ایمنی قرار خواهد داد.

شیاره.jpg

تا به اینجا تمامی مطلب حول محور سیلندر های کلید خور مطرح شد چرا که موضوع اصلی اشاره به امنیت تامین شده توسط این قطعات بود

اما امروزه این محصولات در طیف گسترده تری و با کاربرد های متفاوتی نیز ارائه میشود:

1.سیلندر سوئیچی

در مورد همین محصول تا به اینجا برای شما نوشته ایم

2.سیلندر سرویسی:

سیلندر سرویسی معمولاً در قفل‌های دربهای داخلی و اتاق‌های دیگر آپارتمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع سیلندر به عنوان یک راهکار موقت برای دسترسی به اتاق‌ها یا امکان دادن دسترسی به افراد خاص در زمان‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد

3.سیلندر آپارتمانی:

سیلندرهای آپارتمانی به عنوان سیلندر‌های اصلی استفاده می‌شوند و دربهای ورودی آپارتمان‌ها را قفل می‌کنند. این نوع سیلندرها باید از نظر امنیتی بسیار قوی باشند تا از ورود غیرمجاز جلوگیری کنند. امکان تنظیم تعداد و نوع کلیدها برای این سیلندرها وجود دارد

4.سیلندر های ضد سرقت:

سیلندرهای ضد سرقت دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های خاصی هستند در مقابل دریل کاری ، ضربه و همچنین نفوذ اسید مقاومت کامل دارد ؛ این نوع سیلندرها معمولاً در دربهای ورودی آپارتمان‌ها یا منازل از آن‌ها استفاده می‌شود و برای افزایش امنیت بسیار موثر هستند

ها.jpg

نکته: برای نصب یا تعویض سیلندرها ، بهترین راهکار این است که به یک فرد متخصص مراجعه کنید . انتخاب و نصب درست سیلندرها می‌تواند امنیت و اطمینان شما را در خصوص محیط زندگیتان تضمین کند.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “آشنایی با مدل های سیلندر(مغزی)قفل درب

  1. هاشم گفت:

    خیلی ممنون از این توضیحات جامع که تو سایت میزارید

    1. محمدرضا ابراهیمی گفت:

      خوشحالیم که براتون کارامد بوده

  2. احمدی گفت:

    پیروز باشید ……
    درب سازان مشهد ……

    1. محمدرضا ابراهیمی گفت:

      عرض ادب جناب احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *