بلاگ

7 ترفند برای طراحی آشپزخانه ای مدرن به سبک 2023

در گذشته های دور آشپزخانه در خانه های رعایا یک محل کاملا سرد و بی روح و غالبا دور از چشم همگان بود که و خانم خانه دار منزل در آن به فعالیت برای تغذیه خانواده مشغول بود و در نقطه مقابل در خانه های بزرگ نیز آشپزخانه دقیقا همین طراحی را داشت با تجهیزات بیشتر و افراد بیشتر اما به طور کلی یک فضای کاملا محصور بوده و از چشم همگان دور بود اما امروزه دیگر اینطور نیست و از آشپزخانه به عنوان یک نقطه استراتژیک خانه برای بانوان یاد میشود.آشپزخانه در نگاهی دیگر به عنوان قلب خانه، جزء مهمترین فضاهای هر خانه محسوب می‌شود. همچنین، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه تأثیر زیادی بر روی احساس کلی زیبایی و کاربری خانه دارد. اگر به دنبال طراحی یک آشپزخانه مدرن با سبک امروزی هستید، ما در این مقاله به شما 7 ترفند کلیدی برای بهبود طراحی دکور آشپزخانه، استفاده از کابینت‌های مدرن و کلاسیک، و همچنین انتخاب دقیق دستگیره‌ها و لوازم جانبی آشپزخانه را معرفی می‌کنیم.

1. طراحی کابینت‌ها به سبک مدرن یا کلاسیک و نئو کلاسیک

کابینت‌ها به عنوان عنصر اصلی در طراحی آشپزخانه نقش مهمی دارند. آشپزخانه‌های مدرن از مواد متنوعی ساخته می‌شوند که از چوب گرفته تا MDF و شیشه، هر کدام به طراحان این امکان را می‌دهند تا بر اساس سلیقه و سبک خانه خود کابینت‌ها را انتخاب کنند. از کابینت‌های جزیره نیز می‌توانید برای ایجاد یک جاذبه مرکزی و کاربردی در آشپزخانه خود استفاده کنید.تمامی سبک های کابینتی مثل مدرن،کلاسیک،نئوکلاسیک،ممبران و … میتوانند شخصیتی متفاوت و امروزی به آشپزخانه شما بدهند.

2. استفاده درست از دستگیره‌های متنوع در طراحی

اگر بخواهیم شبیه سازی درستی داشته باشیم دستگیره مانند همان دکمه زینتی برای کت اقایان و یا گوشواره برای خانم ها به حساب می‌آید که در عین کوچکی زینت بسیار زیادی را به ارمغان می‌آورد؛دستگیره‌ها نیز یکی از اجزای کوچک کابینت به شمار میروند که در عین حال ظاهر کلی کابینت‌ها را تکمیل می‌کنند. انتخاب درست از دستگیره‌های مدرن یا کلاسیک می‌تواند تأثیر زیادی بر روی استایل آشپزخانه داشته باشد. از سبک دستگیره که مدرن باشد یا کلاسیک یا نوع سازه آن که دو پیچ باشد یا تک پیچ و یا حتی آویز گرفته، تا رنگ بندی آن که رنگ پر زرق و برقی مانند استیل یا طلائی باشد و یا رنگ های خنثی و ماتی همچون مشکی و نوک مدادی؛ همه و همه گامی دیگر در راستای طراحی آشپزخانه ای مدرن است..

3.بالا بردن بهروری از فضا ها در طراحی

به این معنا که هیچ فضای بدون فکر و در نظر گرفتن  مورد مصرف آن طراحی نشود صرفا بابت اینکه یک فضای خوب و جا دار را در طراحی خود لحاظ کرده باشید؛ تمامی فضاها باید از قبل دیده شده باشند و متناسب با مصرف و قرار گیری درست لوازم آشپزخانه،مواد غذایی،تجهیزات بزرگ و همینطور لوازم الحاقی آن ها،از پیش طراحی شده باشد.به عنوان مثال: استفاده از سبد‌ها و مکان‌های ذخیره‌سازی داخل کابینت‌ها به شما امکان می‌دهد تا استفاده چندبرابری از فضای کابینت‌ها داشته باشید. سبد‌های ریلی و سبد‌های کنج از انواع مختلف سبد‌های داخل کابینت هستند که می‌توانید برای ذخیره‌سازی و مرتب‌سازی اشیاء آشپزخانه از آن ها استفاده کنید

4. جا نمایی پریز های توکار در طراحی کابینت

در راستا مطلب بالا که برای هرفضایی، کاربری از پیش تعیین شده ای دیده شده باشد باید برای لوازم برقی نیز همین مسیر را پیش بگیریم. پریزهای توکار به خاطر تنوع بالا در فرم طراحی در نقاط مختلف آشپزخانه نصب می‌شوند و به شما این امکان را میدهند که وسایل برقی را بدون جا به جایی و در بهترین موقعیت دسترسی قرار داده و استفاده کنید. این پریزها در طراحی محیط تاثیر بسزایی داشته و از ایجاد نمایی از سرامیک سوراخ شده توسط پریز و همینطور سیم کشی های بلند و نامنظم جلوگیری میکنند.و یک قابلیت منحصر به فرد به حساب می‌آیند که از مخاطب در نگاه اول با شگفتی استقبال میکند.

5. استفاده از فرمت کابینت جزیره در طراحی

کابینت جزیره یکی از روش‌های مدرن برای ایجاد یک آشپزخانه صمیمی و در عین حال کاربردی است. این طراحی به شما امکان می‌دهد تا آشپزخانه را به یک مرکز اجتماعی برای خانواده و دوستان تبدیل کنید.و از فضای به وجود آمده در سطح میتوان به عنوان میز کار اصلی آشپزخانه و یا حتی میز ناهار خوری بهره برد .  با توجه به فضای خالی زیرین کابینت جزیره، می‌توانید از آن برای ذخیره‌سازی و ارتقاء فضا و کاربرد آن در آشپزخانه استفاده کنید.

6. استفاده از سبد های اکسسوری به جای طبقات mdfساده

سبد‌های اکسسوری از طیف بالای سایز و مدل برخوردار هستند ، از این روبه شما امکان می‌دهند تا لوازم و وسایل کوچک آشپزخانه را به ترتیب و به دسترسی آسان نگه دارید و از بی نظمی ناشی از آن ها جلوگیری کنید  رسالت اول سبد های سوپری این است که تمام محتویات داخل کابینت را به صورت کاملا مرتب و بدون بهم ریختگی بیرون اورده تا شما بتوانید در کسری از ثانیه به دور ترین نقطه کابینت دسترسی داشته باشید و بدون هیچ بهم ریختگی دوباره تمام وسایل را داخل کابینت بازگردانید و همینطور میتوانید از فضاهای پرت یک فضای بسیار خوب خلق کنید تا هیچ وسیله و خوراکی در آشپزخانه شما ناپدید نشود و مدیریت فضا و زمان در اختیارتان باشد.

7. استفاده از هود و فر های مخفی

به جای اختصاص دادن فضایی در وسط کابینت ها با عنوان جای هود میتوانید از یک فضای مخفی در دل کابینت استفاده کنید و اطراف آن را نیز با طبقه بندی مناسب به لوازم مربوطه آشپزی و یا قنادی اختصاص دهید. و در دیواره ای از فضا یک فر توکار نصب کنید که هم جلوه ای مدرن دارد و هم کارایی بسیار بیشتری به شما میدهد ضمن این که فضایی از کابینت زمینی شما را مشغول خود نکرده است.

با این 7 گام ساده میتوانید در طراحی خود تفاوت های زیادی ایجاد کنیدو طرح کابینت خود را از حالت ساده به یک کابینت شیک ارتقاء بخشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با مشاوران فروشگاه دکوریته در تماس باشید.

پ.ن:در میان مقاله کلماتی آبی رنگ مشاهده نمودید که در مورد مطلب اشاره شده توضیحات کسترده تری را در مقاله ای مجزا در اختیارتان قرا میدهیم.

نویسنده:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *